Dnia 29 kwietnia 2017 roku odbyła się wycieczka szkolna klasy IIb i Ib do
Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Byliśmy podzieleni na grupy, które następnie udały się na wykłady.
Zostałem przyporządkowany do pierwszej, która brała udział w zajęciach z automatyki i robotyki.
Naszą dwunastką zajmowało się dwoje młodych wykładowców. Po uprzednim zapoznaniu nas z zasadami panującymi w pracowni, przedstawiono nam krótko sposób działania programu komputerowego, Arduino.
Naszym zadaniem było zaprogramowanie gotowych robotów, aby na końcu zajęć wzięły one udział w wyścigu.
Program był praktycznie gotowy. Musieliśmy jednak dobrać odpowiednie parametry, by nasz automat ukończył trasę szybko i bez większych przeszkód.
Dodatkowym utrudnieniem był zasłonięty tor wyścigowy, więc nie wiedzieliśmy, czego mamy się spodziewać.
Wraz z kolegą (pracowaliśmy w parach) napotkaliśmy przeszkodę - nasz pojazd wariował. Po trzydziestominutowym zamienianiu części na nowe, znaleźliśmy źródło naszych problemów.
Okazało się, że wpisując dane, przez przypadek kliknąłem inny znak na klawiaturze.
Tym sposobem mieliśmy tylko dziesięć minut, by ulepszyć w programie naszego robota. Na szczęście nowe części były bardzo pomocne, gdyż nasz automat jechał szybciej i lepiej niż przedtem, dzięki czemu zajęliśmy w wyścigu pierwsze miejsce. Nagrodą była mała statuetka stworzona w drukarce 3D.
Po zajęciach nadszedł moment na zwiedzanie "Kopernika". Osobiście uważam, że było bardzo zajmująco.
Wykłady były niezwykle interesujące, a obiekty do zwiedzania - przeznaczone głównie dla osób młodszych. Oczywiście niektóre atrakcje, różnego typu zagadki logiczne i wizualne, odpowiadały starszym.
Razem z kolegami poszliśmy na dwudziestominutowe zajęcia w Teatrze Wysokich Napięć. W spektaklu uczestniczyły w większości dzieci z podstawówki, dlatego przekaz był też specjalnie dla nich uproszczony. Pod koniec jedna z osób prezentujących, ubrana w kolczugę, weszła między dwa generatory prądu i dzięki impulsom elektrycznym tworzyła muzykę. Zdecydowanie była to najlepsza część tego widowiska.
Następnie odwiedziliśmy Teatr Robotów, w którym to trzy automaty, rozmawiając ze sobą, opowiadały o czwartym wymiarze. Było to całkiem zabawne, gdyż dialog między robotami wyglądał, jakby miał trafić do młodszej widowni, a chwilę później w rozmowie pojawiłą sie tematyka ciągów arytmetycznych i geometrycznych (do tego została tak zaprezentowana, jakby każdy wiedział, o co chodzi). Oczywiście wycieczka bez odwiedzenia fast fooda lub Arkadii byłaby wycieczką straconą i dlatego chcieliśmy zatrzymać się w McDonaldzie. Wiele osób było przeciwko postojowi i pojawiła się niewielka kłótnia. Na szczęście wszelkie wątpliwości rozwiała kolejka ludzi stojących na dworze. Tym sposobem wróciliśmy bezpiecznie do Pułtuska około godziny 16:30.
Zdecydowanie najlepszą częścią wycieczki były wykłady z automatyki i robotyki, dlatego że atrakcje takie jak armata na powietrze nie cieszyły się moim zainteresowaniem. Z chęcią pojechałbym ponownie na takie zajęcia.
„Wszyscy jesteśmy Wikingami” Uczniowie klasy II c uczestniczyli w wykładzie: „Wikingowie i powstanie Europy”, który w Muzeum Regionalnym w Pułtusku wygłosił prof. dr hab. Władysław Duczko. Uczniowie naszego liceum dowiedzieli się, jak wielką rolę odegrali "piraci ze Skandynawii" w tworzeniu ładu europejskiego. Przedstawione przez pana profesora tezy zdają się być bardzo prawdopodobne, i z pewnością prowadzą do opisania historii Europy od nowa. Zaciekawiło nas, że jak opowiadał Profesor, że kiedy Frankowie podbijali Jerozolimę wzywali oni imię Thora, mimo że w podboju Jerozolimy uczestniczyli chrześcijanie. Po wykładzie Albert Byrski, Maciej Oryl i Jakub Czarnecki-uczniowie klasy o profilu prawno-dziennikarskim przeprowadzili krótki wywiad z Profesorem Władysławem Duczko, który można przeczytać poniżej. Maciej Oryl: Co zainteresowało Pana w kulturze skandynawskiej? Profesor Władysław Duczko: To co jest niesłychanie rzadkie w Europie- mia...
Jak zacząć planowanie swojej kariery zawodowej ? Jak dobrze wybrać swój przyszły zawód? Wybór zawodu, jaki się będzie się wykonywać jest jedną z najważniejszych decyzji jakie musimy podjąć w życiu. Pod uwagę musimy wziąć wiele czynników, ponieważ od tego zależy nasza przyszłość. Są to m.in. zainteresowania, predyspozycje, osobowość, sytuacja na rynku pracy, stan zdrowia. Aby podjąć właściwą decyzję trzeba ocenić wady i zalety zawodu oraz swoje mocne i słabe strony. Należy dobrze to przemyśleć i przeanalizować pod kątem różnych kryteriów. Człowiek przy wyborze pracy w dużej mierze powinien opierać się na swoich zainteresowaniach. Należy zastanowić się co lubimy robić, co najbardziej nas pasjonuje oraz co daje nam motywację i popycha do działania. Musimy pomyśleć co daje nam największą przyjemność i w jakim środowisku oraz sytuacjach czujemy się najlepiej. Przed wyborem zawodu należy wstępnie ustalić swój plan i cel na życie. Młody człowiek musi ...
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentarze dodawane są z pewnym opóźnieniem
- po akceptacji przez moderatora.